انتخابات امریکا می تواند بر قیمت فلزات پایه نیز تاثیر گذار باشد، مانند آنچه بر روی طلا و دلار دارد. باید توجه داشت که فلزات اساسی دارای نرخ جهانی هستند، لذا بسیار اهمیت دارد که در جریان داد و ستد های در زمینه فلزات پایه، اطلاعاتی از این مهم داشته باشیم

آیا انتخابات امریکا بر روی دلار و طلا تاثیر دارد؟

با توجه به وضعیت بخش واقعی اقتصاد ایران به نظر می‌رسد بخش زیادی از ریشه نوسان در سه بازار طلا و دلار  ناشی از انتظارات تورمی باشد. در واقع معامله گران این دو بازار به‌جای توجه به تورم گذشته به تورم آینده توجه می کنند. به طور دقیق تر اگر بگوییم، الگویی که از آن تحت عنوان انتظارات عقلایی از آن صحبت می‌شود و بر این بازار ها تاثیر دارد به‌جای توجه به عملکرد گذشته معطوف آینده شده است.


ازآنجایی‌که ریشه رشد این دو بازار دیگر، تورم‌های انتظاری بسیار بالا است با افزایش احتمال شانس انتخاب بایدن بازارها باید نزولی باشد و وقتی بازارها رو به صعود می‌آورد می‌توان گفت اکثر معامله گران بازار تصور می‌کنند شانس ترامپ بالا رفته است. در یک هفته اخیر که بحث انتخابات داغ شده بخش زیادی از رفتار معامله گران هم تحت تأثیر این فضا بوده است.
در این مدت سکه بازدهی مثبت داشته است این بازدهی در شرایطی اتفاق افتاد که طلا و دلار به‌عنوان دو متغیر اصلی ارزش ذاتی قیمت این فلز گران‌بها همسان با سکه پیش نرفته‌اند طلای جهانی تا هفته پیش نزولی بود و در هفته کاری پیش رو نیز رشد چندانی نداشته است، دلار هم با همه فرازوفرودها به‌زحمت وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد؛ اما رشد سکه با حباب یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ناشی از این است که معامله گران احتمال می‌دهند موتورهای افزایش قیمت به‌زودی روشن می‌شود. این رفتار می‌تواند به معنای پیش‌بینی تورم بیشتر در آینده باشد. با این حساب می‌توان گفت معامله گران این بازار تصور می‌کند باوجود همه اتفاقات شانس ترامپ بالا است.
در بازار ارز گرچه در ابتدا روند صعودی بود و بخشی از معامله گران این بازار هم تصور می‌کردند ترامپ انتخاب می‌شود اما پس از ابتلای ترامپ به کرونا قیمت دلار تا حدودی تعدیل شد؛ زیرا کرونا شانس ترامپ را می‌تواند کاهش دهد و انتخاب بایدن که با برگشت به برجام قرینه شده احتمال ریزش قیمت دلار را بالا می‌برد. پس از بهبودی ترامپ روند کاهش قیمت کند شد و قیمت دلار برگشت و پس از مدت‌ها پشت مرزنشینی از مرز قیمتی ۳۰ هزار تومان عبور کرد. برخی از معامله گران می‌گویند این برگشت نمادی از این است که اکثریت معامله گران به انتخاب ترامپ خوش‌بین هستند.

  افزایش قیمت طلا و تاثیر آن بر بازار داخلی ایران

تاثیر انتخابات امریکا بر قیمت فلزات اساسی

تاثیر انتخابات امریکا بر قیمت فلزات پایه را اگر بر اساس شاخص دلار دنبال کنیم و نه بر اساس شاخص های جهانی باید این نکته را متذکر شویم که بله در صورت انتخاب ترامپ قیمت فلزات اساسی افزایش چشمگیری خواهد داشت. البته عکس این نکته نیز می تواند صادق باشد و کاهش قیمت فلزات اساسی در ایران در صورت انتخاب بایدن ممکن می باشد.

درباره تهران متال مارکت

شرکت تهران متال مارکت با وجود سال ها فعالیت در زمینه فلزات و تجارب حاصل از آن، به شکل توانمند قادر است نیاز های کلیه مشتریان داخلی و بین‌المللی را در بالا ترین استاندارد کاری برآورده نماید و به شکل حرفه ای در پروژه های بلند مدت و کوتاه مدت نیاز مشتریان خود را برطرف سازد.