بیسموت یکی از عنصرهای شیمیایی جدول تناوبی می باشد. نشانه کوتاه عنصر بیسموت Bi بوده و عدد اتمی آن ۸۳ می باشد. بیسموت یک فلز ضعیف سه ظرفیتی، سفید ، سنگین و شکننده است که اثر خفیفی از رنگ صورتی در آن وجود دارد و از نظر شیمیایی شبیه آرسنیک و آنتیموان می باشد.

بیسموت از تمامی فلزات مغناطیسی‌تر است. این فلز از همه فلزات بجز جیوه از خاصیت رسانایی حرارتی کمتری دارد. از ترکیبات بیسموت در ساخت لوازم آرایش، رنگ‌دانه‌ها و کاربردهای دارویی استفاده می‌شود. بیسموت در مقایسه با دیگر فلزات سنگین به طرزی بسیار زیادی اثر سمی بودن پایینی دارد و از زمانی که اثر سمی بودن سرب برای انسان مشخص شده، آلیاژهای بیسموت به عنوان جایگزین سرب کاربرد پیدا کرده‌اند.

بیسموت در دوران باستان برای بشر شناخته‌شده بود اما بسیاری از مواقع با سرب و قلع اشتباه تشخیص داده می شد تا اینکه «کلاد جفری جونین» در سال ۱۷۵۳ تمایز آن را از سرب اثبات کرد.

از جهت تهیه آلیاژ قلع بیسموت می توانید همکاری با شرکت ما را در نظر داشته باشید. شرکت تهران متال مارکت با وجود سال ها فعالیت در زمینه فلزات و تجارب حاصل از آن، به شکل توانمند قادر است نیاز های کلیه مشتریان داخلی و بین‌المللی را در بالا ترین استاندارد کاری برآورده نماید و به شکل حرفه ای در پروژه های بلند مدت و کوتاه مدت نیاز مشتریان خود را برطرف سازد.