موفقیت محققان کشور در ساخت کوره‌های آزمایشگاهی برای ذوب فلزات

پژوهشگران یکی از شرکت‌های فناور کشورمان موفق به ساخت کوره‌های القایی آزمایشگاهی و دستگاه ریخته‌گری دقیق هوشمند شدند که به گفته آنها با عرضه این تجهیزات نیاز بخش‌های صنعتی و آزمایشگاهی رفع شد.

به گزارش ایسنا، حسین فتح‌الله کوره‌های القایی را دستگاه‌هایی دانست که علاوه بر توسعه فناوری آن در صنایع طلا و  جواهر در صنایع ذوب آهن کاربردهای وسیعی یافته است.

وی با اشاره به نقش این تجهیزات در مراکز آزمایشگاهی برای تست و ارزیابی فلزات، خاطر نشان کرد: این تجهیزات با همکاری متخصصان کشور تولید شده و اکنون در بسیاری از دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و موسسات تحقیقاتی برای انجام عملیات حرارتی بر روی فلزات آهنی و غیر آهنی به کار گرفته شده است.

مجری طرح با بیان اینکه صنایع متالورژی و ریخته‌گری، مهمترین مخاطبان این تجهیزات به‌شمار می‌روند، افزود: مبنای کار کوره‌های القایی، انتقال حرارت الکتریکی است که از طریق سیم پیچی کردن مواد ذوب شونده فلزی، اقدام به ذوب آنها می‌کند.

فتح‌الله از موفقیت این شرکت دانش‌بنیان در تجاری‌سازی تجهیزات مورد نیاز صنایع و آزمایشگاه‌ها خبر داد و یادآور شد: در این مطالعات موفق به طراحی و ساخت کوره‌های القایی آزمایشگاهی در کنار تولید دستگاه ریخته‌گری دقیق با بکارگیری سیستم هوشمند القایی شدیم.

دسترسی سریع

  استعلام قیمت روی (Zinc)