منیزیم چگونه تولید می شود؟ روش های تولید منیزیم چگونه است؟ این سوالات ممکن است در ذهن هر فردی باشد، از این رو تهران متال مارکت پاسخ این سوال را در این پست به طور کامل خواهد داد.

منیزیم یک فلز بسیار کاربردی در صنایع مختلف است و به توضیح مبسوط معرفی فلز منیزیم پرداختیم. فلز منیزیم مانند بسیاری از فلزات دیگر امکان تولید از روش های متفاوتی را دارد، پس می توان به شکل دقیق تر بیان کرد که فلز منیزیم را به شیوه های مختلفی می توان ساخت، در این پست نیز به بررسی هر کدام از این روش ها و بحث در مورد مزایا و معایب آن روش خواهیم پرداخت.

 

تولید منیزیم به روش خرد کردن مکانیکی

ساخت منیزیم از طریق خرد کردن مکانیکی یک روش نسبتا قدیمی در این صنعت است، در این روش تولید که بر اساس خراش دادن شمش های  منیزیم که به شکل قطعات کوچک (کارت منیزیم) بر روی یک محور دایره‌ای قرار گرفته که با چرخش محور و درگیری ابزار سوزنی سخت با کارت‌های منیزیمی پودر آن تولید می گردد.

ماشینی که برای این فرایند اختراع شده بود «Kartz Machine»نامیده می شود که تا به امروزه تغییرات بهینه بسیاری بر روی آن انجام گردیده است. پراکندگی پودر تولیدی را از طریق سرعت تغذیه صفحه منیزیمی، سرعت محور چرخشی و قطر ابزار سوزنی می‌توان تنظیم نمود. محور سطح نشمینی  دایروی با محور چرخشی محرک در یک راستا است که استفاده از کارت‌ های منیزیمی به‌صورت یکنواخت انجام می‌گیرد. برای جلوگیری از ایجاد جرقه در هنگام برخورد سوزن با سطح کارت‌های منیزیم در این نوع دستگاه، قطعات را از جنس آلیاژهای آلومینیوم-منیزیم می‌سازند. پودر تولید شده در یک جعبه ریخته می‌ شود که درون دستگاه نصب شده ‌است.

  استعلام قیمت قلع

تولید منیزیم به روش اتمیزه کردن مذاب

ساخت منیزیم با روش اتمیزه کردن روش دیگری است که در تولید صنعتی منیزیم استفاده می شود.  در این روش پودر منیزیم تولید شده توسط اتمیزاسیون گاز خنثی به‌صورت چنداندازه‌ایی و به عبارتی شامل طیفی از اندازه دانه می باشد و اندازه ذرات تفاوت چند میکرونی تا ۰٫۵–۱ میلی‌متر است. تجهیزات مورد نیاز برای اتمیزه کردن شبیه به آنچه که برای تولید پودر آلومینیوم استفاده می‌شود.

در این روش پودر منیزیم بر اساس اندازه ذرات طبقه ‌بندی می شوند. تکنولوژی مذکور در VAMP (مؤسسه ملی آلومینیم منیزیم روسیه) توسعه یافت که این مهم شامل اتمیزه کردن مذاب توسط جت‌ های نیتروژن با افزودن گاز اکسیژن به میزان۳٪ وزنی گاز نیتروژن می باشد، به شکل دقیق تر در این روش  دمای مذاب ۵۰–۷۰ درجه سانتیگراد بالاتر از نقطه دمای ذوب منیزیم و آلیاژهای آن است. وجود یک رابطه مطلوب بین درجه حرارت مذاب و گاز اتمیزه کردن، فشار گاز، نسبت گاز به جریان جرم فلز و پارامترهای دیگر و هم ‌چنین مدارهای سخت‌افزاری مطلوب دستگاه تولید، یک ضریب ایمنی اشتعال و انفجار را برای تولید فراهم می‌کنند.

تولید منیزیم به روش فازی گازی

تهیه میزیم به روش فازی گازی را می توان یک روش با استفاده از جریان تنشی بیان کرد، به عبارت دیگر وجود یک جریان تنشی بالا از بخار منیزیم اجازه استفاده از روش تبخیر منیزیم و چگالش بخار منیزیم برای تولید پودر منیزیم با کیفیت خوب را ایجاد می‌کند. دو نوع روش از رسوب‌دهی فاز گازی، رسوب‌دهی فیزیکی بخار (PVD) و انباشت به روش تبخیر شیمیایی (CVD)، جز پرکاربردترین روش‌های رسوب‌دهی گازی شناخته شده‌اند.

  همه چیز درمورد سولفات آلومینیوم یا زاج سفید

تولید منیزیم به روش الکترولیت

منیزیم کریستاله شده در حالت پودر، به‌وسیله الکترولیز یا برق‌کافت بر روی یک کاتد از مذاب گداخته شده که نقطه ذوب منیزیم مذاب را کاهش می‌دهد، رسوب می‌کند. مذاب ایجاد شده شامل کلرید منیزیم (مانند KCl-MgCl2، KCl-NaCl MgCl2، KCl-Li; KCl-NaCl-BaCl2 , MgCl2) که معمولاً در ترکیبات الکترولیت‌ها استفاده می‌شود.

درباره ما

تهران متال مارکت یک شرکت تخصصی در زمینه تهیه، توزیع، خرید، فروش انواع فلزات صنعتی و غیر آهنی و برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده و مصرفی در صنایع آبکاری است.

شرکت تهران متال مارکت تولید کننده قلع ۶۳% با برگ آنالیز و کیفیت قابل رقابت با قلع استانول آلمان با تضمین صد در صد است که هم اکنون طرف قرار داد بزرگترین شرکت های تولید کننده برد های الکتریکی است، همچنین شرکت تهران متال مارکت در زمینه فروش و پخش قلع خالص مالزی و اندونزی، سرب خالص کارخانه های معتبر، روی ۹۹/۹۵ تا ۹۹/۹۹ درصد، نیکل اینکونل کانادا و ژاپن و نروژ، منیزیم چینی و ایرانی، کادمیوم ایرانی و آلمانی، انواع مس، آلومینیوم با آلیاژهای مختلف و اکسید کادمیوم روسی و اروپایی فعال بوده و به شکل گسترده در زمینه تامین، صادرات و واردات این فلزت دارای فعالیت است.

شرکت تهران متال مارکت با وجود سال ها فعالیت در زمینه فلزات و تجارب حاصل از آن، به شکل توانمند قادر است نیاز های کلیه مشتریان داخلی و بین‌المللی را در بالا ترین استاندارد کاری برآورده نماید و به شکل حرفه ای در پروژه های بلند مدت و کوتاه مدت نیاز مشتریان خود را برطرف سازد.