فلز لیتیوم چگونه تولید می شود ؟  فلز لیتیوم تاکنون از روش های مختلفی تولید می شده است، اما به تازگی محققین با استفاده از روش های جدید را برای تولید فلز لیتیوم به کار گرفته اند، گاها در روش های جدید فلز لیتیوم تنها ظرف چند ساعت فلز لیتیوم از محیط بدست می آید.

استخراج لیتیوم از آب نمکی کنسانتره شده

استخراج لیتیوم به لطف پیشرفت علم وارد فاز های جدیدی شده است. به تازگی محققان موسسه علمی ملی استرالیا به نام CISRO، دانشگاه مانش، دانشگاه ملبورن و دانشگاه تگزاس موفق به ابداع روشی شدند که با تقلید از سلول‌های زنده می‌تواند از آب نمکی کنسانتره شده، لیتیم استخراج کند؛ لیتیم معمولا با سایر مواد مانند پتاسیم و نمک مخلوط است.

روش تولید لیتیوم با استفاده از تکنولوژی های جدید

پژوهش گران در زمینه استخراج لیتیوم ابراز امیدواری کردند که به زودی می‌توانند با تولید  کردن فیلترهای ساده، در طول مدت چند ساعت (به جای چندین ماه یا سال) از محلول نمکی، فلز لیتیم را استخراج و تولید کند. تحقیقات این پژوهشگران نشان می‌دهد که ۹۰ درصد عنصر لیتیم محتوی با استفاده از این روش جدید فیلتراسیون قابل استخراج است. تولیدکنندگان فلز لیتیوم با استفاده از روش‌های فعلی، آب شور را به چندین برکه پمپاژ می‌کنند و نور خورشید باعث تبخیر آب می گرددو در این فرآیند ممکن است تا ۱۸ ماه به طول بیانجامد و تنها ۳۰ درصد لیتیم موجود را استخراج می‌کند. همچنین لازم به ذکر است  فرآیند جدید می‌تواند هزینه پالایش لیتیوم را تا حدود ۵۰ درصد کاهش دهد.

روش تولید لیتیوم با استفاده از تکنولوژی های جدید

کاربرد فلز لیتیوم و اهمیت تکنولوژی های جدید در تولید آن

فلز لیتیم یکی از عناصر مهم برای ساخت باتری‌های قابل شارژ خودروهای برقی می باشد و در حال حاضر یا با پالایش اسپدومن (ماده معدنی استخراج شده از معادن سنگی در استرالیا) یا با فرآوری آب‌های نمکی (عمدتا در شیلی، آرژانتین و بولیوی) تولید می گردد.

  کاربرد آلومینیوم در صنعت

با وجود افت قیمت لیتیم از اواسط سال ۲۰۱۸ پس از افزایش تولید چندین معدن جدید و افت تقاضای چین، تولیدکنندگان به دنبال راه‌های جدیدی برای تولید اقتصادی آن هستند؛ پیش‌بینی شده است که تقاضا از حدود سال ۲۰۲۳ بازیابی شود. گفتنی است که ظرفیت فعلی لیتیم در جهان برای تامین تقاضای دو میلیون تنی تا سال ۲۰۳۰ کافی نخواهد بود.

تکنولوژی‌های جدید برای استخراج لیتیم نویدبخش کاهش مصرف آب و انرژی هستند و همچنین امکان استفاده از منابع جدیدی مانند پساب نفتی و آب نمک زمین‌گرمایی را فراهم می‌کند. شرکت‌هایی از جمله Eramet SA، Rincon Ltd و Summit Nanotech Corp. در حال توسعه تکنولوژی‌های نانوفیلتراسیون نیز هستند.

خرید لیتیوم

شرکت تهران متال مارکت به عنوان عرضه کننده فلزات صنعتی و غیر آهنی با وجود سال ها تجربه اقدام به عرضه و فروش فلز لیتیوم کرده است، از این تهران متال مارکت نیاز مشتریان خود را به بهترین نحو برآورده سازد.

درباره تهران متال

شرکت تهران متال مارکت با وجود سال ها فعالیت در زمینه فلزات و تجارب حاصل از آن، به شکل توانمند قادر است نیاز های کلیه مشتریان داخلی و بین‌المللی را در بالا ترین استاندارد کاری برآورده نماید و به شکل حرفه ای در پروژه های بلند مدت و کوتاه مدت نیاز مشتریان خود را برطرف سازد.