کاربرد فلز کادمویم در آبکاری چیست؟ تفاوت روی و کادمیوم در آبکاری چیست؟ همه این ها ممکن است سوالات شما باشد، لذا در این پست به بررسی آبکاری کادمیوم و تفوات های ان با آبکاری روی می پردازیم، پس همراه ما باشید.

فلز كادميوم عنصری سفيد است گه شبیه نقره‌ است و داراي سختي بالاتر از فلز قلع  بوده و همچنين با چاقو  می توان آن را بريد. اين عنصر فلزی داری خاصیبت بسیاری در چكش‌خواری بوده و به سادگی به شکل فويل يا سيم در مي‌آيد. از ویژگی های ديگر اين فلز مي‌توان ذکر کرد اين است كه در جدول الكترونگاتيوي نسبت به آهن مثبت تر بوده و اختلاف پتانسيل شيميايي بسيار كمي نسبت به فلز  آلومینیوم دارد و در شرايط  دريايي داراي مقاومت خوردگي بسیار عالی و بالايي است.نقطة ذوب اين عنصر دمای°C320 است و در اين دما از فلز مذاب كادميوم بخارات سمي آن تولید مي شود. نمك ‌كادميوم نيز سمي است. زمانی كه به منظور حفاظت در برابر خوردگي از اين عنصر استفاده شود، فلز كادميوم به صورت خالص به كار مي‌رود و معمولاً رسوب و پوشش حاصل شده به صورت نيمه براق  است.

آبکاذی کادمیوم

نکات مهم در بكارگيري پوشش كادميوم

یک لایه كادميوم محافظت عالي از آهن و فولاد تحت شرايط زنگ زدن به عمل مي‌آورد. این لایه به صورت گالوانيكي باعث مي‌شود تا فلز زير سطح را در برابر خوردگي محافظت شود. در بسياري از موارد، به علت آن كه فیمت آبكاري روي نسبت به كادميوم بسیار كمتر است، از پوشش روي استفاده مي شود. استانداردهاي پوشش دهي و مقاومت خوردگي روي در برخي موارد با كادميوم قابل مقايسه است و مي توان در بعضي از موارد پوشش روي را براحتي به عنوان جايگزين پوشش كادميوم کرد.

  معرفی و خرید نیکل

تفاوت روی و کادمیوم در آبکاری

عنصر روي در مقايسه با فلز كادميوم دارای مقاومت در برابر خوردگي بالاتري بوده و آن هم به اين علت است كه پس از مقداري خوره شدن، يك فيلم محافظ حاصل از خوردگي بر  روي به صورت لايه بازي  را، بوجود مي آورد، با این وجود عنصر كادميوم پس از شروع اولين خوردگي به انحلال خود و از بين رفتن لایه محافظ ادامه مي‌دهد.

در شرایطی كه شرايط محيطي دريايي و یا گرم و مرطوب  مطرح می شود، عنصر پوششی كادميوم يك كلريد بازي بر روي سطح خود تشكيل داده كه از زنگ زدگی بيشتر جلوگيري بعمل مي آورد، با این حال خوردگي روي در اينگونه مناطق ادامه مي‌يابد. این مهم به اين دليل است كه عنصر كادميوم به صورت گسترده به عنوان يك پوشش نهايي مقاوم به‌‌ ‌خوردگي در تجهيزات دريايي به ‌كار مي‌رود.

تهیه کادمیوم از تهران متال مارکت

شرکت تهران متال مارکت به عنوان یک عرضه کننده بزرگ در فلزات، اقدام به فروش و عرضه فلز کادمیوم کرده است، تهرانم متال مارکت، شمش کادمیوم ایرانی، شمش کادمیوم آلمانیو اکسید کادمیومرا عرضه می کند. از طرف دیگر اگر نیاز به استعلام قیمت کادمیوم دارید، می توانید به صفحه استعلام قیمت فلزات اساسی مراجعه کنید.

درباره ما

شرکت تهران متال مارکت یک شرکت تخصصی در زمینه تهیه، توزیع، خرید و فروش انواع فلزات صنعتی و غیر آهنی و برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده و مصرفی در صنایع آبکاری است. تهران متال مارکت تولید کننده قلع ۶۳% با برگ آنالیز و کیفیت قابل رقابت با قلع استانول آلمان با تضمین صد در صد است که هم اکنون طرف قرار داد بزرگترین شرکت های تولید کننده برد های الکتریکی است، همچنین شرکت تهران متال مارکت در زمینه فروش و پخش قلع خالص مالزی و اندونزی، سرب خالص کارخانه های معتبر، روی ۹۹/۹۵ تا ۹۹/۹۹ درصد، نیکل اینکونل کانادا و ژاپن و نروژ، منیزیم چینی و ایرانی، کادمیوم ایرانی و آلمانی، انواع مس، آلومینیوم با آلیاژهای مختلف و اکسید کادمیوم روسی و اروپایی فعال بوده و به شکل گسترده در زمینه تامین، صادرات و واردات این فلزت دارای فعالیت است.

شرکت تهران متال مارکت با وجود سال ها فعالیت در زمینه فلزات و تجارب حاصل از آن، به شکل توانمند قادر است نیاز های کلیه مشتریان داخلی و بین‌المللی را در بالا ترین استاندارد کاری برآورده نماید و به شکل حرفه ای در پروژه های بلند مدت و کوتاه مدت نیاز مشتریان خود را برطرف سازد.