کاربرد فلز برنج

برنج ها آلیاژهای مس روی هستند که طیف وسیعی از کاربردهای مهندسی دارند. افزودن روی به مس استحکام را افزایش می دهد و طیف وسیعی از خواص را به همراه می آورد و برنج ها طیف بسیار متنوعی از مواد هستند. آنها به دلیل استحکام، مقاومت در برابر خوردگی، ظاهر و رنگ و سهولت کار و اتصال استفاده می شوند. برنج های تک فاز آلفا، حاوی حدود ۳۷ درصد روی، بسیار انعطاف پذیر هستند و به راحتی سرد، جوش و لحیم کاری می شوند. برنج های آلفا-بتا دو فاز معمولاً گرم کار می شوند. در این مقاله به بررسی تمام نکات مربوط به کاربرد فلز برنج می پردازیم.

برنج‌های زیادی وجود دارند که دارای خواصی هستند که برای کاربردهای خاص با سطح افزودن روی طراحی شده‌اند. ممکن است مقادیر جزئی دیگر عناصر آلیاژی نیز اضافه شود.

کاربرد فلز برنج

فلز برنج چیست

مقاومت در برابر خوردگی برنج

برنج ها در بسیاری از رسانه ها در برابر خوردگی مقاوم هستند. لطفاً برای مشاوره دقیق در مورد درخواست خود با مشاوران تهران متال مارکت مشورت کنید. برنج ها به ویژه در برابر خوردگی توسط محلول های حاوی آمونیاک یا آمین ها حساس هستند. آلیاژهایی با بیش از ۱۵ درصد روی ممکن است دچار زینک زدایی شوند که باعث ایجاد رسوب خوردگی متخلخل و ضعیف مس می شود. مقاومت در برابر روی زدایی با افزودن مقدار کمی آرسنیک به آلیاژ بسیار کاهش می یابد. ترک خوردگی ناشی از تنش، به ویژه توسط آمونیاک و آمین ها، نیز یک مشکل در برنج ها است. آلیاژهایی که حاوی بیش از ۱۵ درصد روی هستند بیشترین حساسیت را دارند. استفاده از مزاج آنیل شده و بازپخت یا تنش زدایی پس از تشکیل، حساسیت به ترک خوردگی ناشی از تنش را کاهش می دهد.

  اهمیت فلز تیتانیوم در صنعت

برنج فلزی کم اصطکاک، نرم و غیرآهنی است که به راحتی سوراخ، ماشینکاری، اره و پانچ می شود. برنج یک انتخاب عالی برای قطعاتی است که در آنها مقاومت در برابر خوردگی مهم است. از خواص و ویژگی های فلز برنج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر کدر شدن
  • اینجا برای کمک به ۲۰۰ Low-اصطکاک
  • چکش خوار
  • به راحتی ماشین کاری می شود
  • برنامه های کاربردی برای برنج
  • قفل
  • چرخ دنده ها
  • بلبرینگ
  • سوپاپ ها
  • بریس ها
  • براکت ها
  • صفحات پایه

برنج یک فلز آلیاژی است که از مس و روی ساخته شده است. با توجه به خواص منحصر به فرد برنج، که در ادامه به جزئیات بیشتر آن می پردازم، یکی از پرکاربردترین آلیاژها است. به دلیل تطبیق پذیری آن، صنایع و محصولات به ظاهر بی پایانی وجود دارد که از این آلیاژ استفاده می کنند.

کاربرد برنج

همه چیز درمورد فلز برنج

خواص منحصر به فرد فلز برنج

نسبت روی و مس در برنج می تواند متفاوت باشد و طیفی از برنج را با خواص متفاوت ایجاد کند. به دلیل تنوع در آلیاژ، خواص برنج جهانی نیست. اما، این آلیاژها به دلیل شکل‌دهی آسان (یعنی ماشین‌کاری) و حفظ استحکام بالا پس از شکل‌گیری شناخته شده‌اند. همه برنج‌ها انعطاف‌پذیر هستند – تغییرات با محتوای روی کمتر انعطاف‌پذیرتر هستند و تغییرات با محتوای روی بالاتر کمتر است. مشابه مس، برنج نیز بستر ضعیفی برای رشد باکتری ها است. این کیفیت آن را به یک ماده ایده آل برای لوازم حمام و دستگیره درها و همچنین کاربردهای پزشکی تبدیل می کند.

  استعلام قیمت منیزیم

ویژگی های فلز برنج

برنج بیشترین کاربرد را در کاربردهای تزئینی و مکانیکی دارد. با توجه به خواص منحصر به فرد آن، که شامل مقاومت در برابر خوردگی می شود، کاربرد فلز برنج شامل کاربردهایی است که نیاز به اصطکاک کم دارند. این کاربردها می تواند شامل اتصالات (بسته ها و اتصالات)، ابزار، قطعات دستگاه و اجزای مهمات باشد.

کاربردهای تزئینی فلز برنج

فراتر از خواص ضد میکروبی آن، ارزش زیبایی شناختی برنج آن را به یک انتخاب محبوب برای کاربردهای تزئینی تبدیل می کند. رنگ آن می تواند از طلایی روشن و نقره ای تا تقریبا قرمز متغیر باشد. اتصالات ماشین ظرفشویی و لامپ های خانگی معمولاً از برنج ساخته می شوند، زیرا هم از نظر بصری جذاب هستند و هم در برابر باکتری ها مقاوم هستند.

کاربردهای مکانیکی فلز برنج

  1. از پوشش پوسته تفنگ تهاجمی M-16 گرفته تا یاتاقان ها و چرخ دنده های استفاده روزمره، برنج به طور گسترده برای کاربردهای مکانیکی استفاده می شود. ابزارهای ساخته شده از برنج به عمر طولانی و کاهش نیاز به تیز کردن معروف هستند.
  2. Mehcanical-کاربردها: لوله کشی، ابزار، پوسته، بلبرینگ، چرخ دنده
  3. آلات موسیقی
    اگر تا به حال در یک گروه کنسرت، گروه راهپیمایی یا شاید حتی یک سمفونی شرکت کرده باشید، احتمالاً از وجود برنج در اطراف خود بسیار آگاه هستید. ترومپت، شاخ فرانسوی، ترومبون، باریتون و توبا از محبوب ترین سازهای برنجی هستند.
  4. سازهای موسیقی: ترومپت، ترومبون، باریتون، توبا، فرانسوی. شیپور
فروش فلز برنج

کاربرد فلز برنج چیست؟

عرضه کننده فلز برنج

شرکت تهران متال مارکت انواع محصولات برنجی را در اندازه و مقادیر مختلف متناسب با نیازهای هر پروژه ارائه می دهد. ما برنج ASTM B36 را عرضه می کنیم که بالاترین شکل پذیری را در بین هر محصول برنجی زرد ارائه می دهد. در برابر عوامل جوی بسیار مقاوم است و برای استفاده در محیط های خورنده ایده آل است.

  خرید و فروش فروسیلیکو منگنز + [ استعلام قیمت ]

ما آلیاژ ۲۶۰ ورق برنج و سایر محصولات برنجی را در ضخامت ۰٫۰۰۵ تا ۰٫۱۸۷ و در حالت های آنیل شده، ربع سخت، نیمه سخت و کاملا سخت موجود می کنیم. مزاج و آلیاژهای دیگر نیز موجود است.