فلز زیرکونیوم ، یکی از عناصر شیمیایی جدول تناوبی می باشد که نماد این عنصر، Zr و عدد اتمی آن برابر عدد ۴۰ است. این عنصر فلزی به رنگ سفید و طوسی می باشد که قابلیت تغییر از حالتی به حالت دیگر را دارد و تا حدودی شبیه تیتانیوم است. عنصر زیرکونیوم بطور عمده از زیرکون بدست می‌آید و در برابر زنگ‌ زدگی بسیار مقاوم می باشد. یکی از کاربرد های زیرکونیوم عمدتا در راکتورهای اتمی برای جذب کردن نوترون و برای ساختن فلزاتی که در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است.

کشف فلز زیکونیوم

این عنصر که نام آن از Zarkn عربی و Zargntext فارسی گرفته شده است، در سال ۱۷۸۹ توسط “Laproth” کشف شد و در سال ۱۸۲۴، توسط “Jons Jakob Berzelius” به‌صورت مجزا بدست آمد. زیرکونیوم که شامل زیرکون معدنی و دیگر واریاسونها مانند Jargon ، Hyacinth Jiacnith ، ligure است، در نوشته‌های انجیل ذکر شده است. تا زمانی که Laproth ، جارگون jargon را از Ceylon در اقیانوس هند تجزیه نکرده بود، تصور نمی‌شد که این عنصر جدید را بتوان در معادن پیدا کرد. او این عنصر جدید را (Zirkonertz (Zircnia نامید.

زیرکونیوم چیست

خواص زیرکونیوم

همانطور که پیشتر ذکر شد زیرکونیوم ، یک فلز به رنگ سفید-طوسی می باشد.  زیرکونیوم به شکل فوق العاده ای در برابر خوردگی مقاوم است.این فلز دارای سختی آنشبیه به مس است. عنصر زیرکونیوم زمانی که به ذرات ریز تقسیم شود، به سرعت در هوا مشتعل می‌شود اما مشتعل کردن این فلز در حالت جامد بسیار دشوارتر است.

کاربرد زیرکونیوم

زیرکونیوم دارای کاربرد های مختلفی است. مهمترین کاربردهای زیرکونیوم ، در صنعت سفال‌سازی به‌صورت جسم نسوز و ماسه ریخته‌گری است. همچنین از این فلز به‌عنوان سنگ جواهر مورد استفاده در جواهرات به بازار عرضه شده و اکسید این فلز، برای تولید کردن محرک الماس و زیرکونیای مکعبی شکل تهیه شده است.

  لیتیوم چیست؟

فلز زیرکونیوم به شکل گسترده، توسط صنایع شیمیایی برای لوله‌کشی در محیط خورنده استفاده می گردد. فلز زیرکونیوم، آتش‌زا است و در جنگل‌ها برای آتش زدن چوب استفاده می شود.

خرید زیکونیوم

اگر قصد خرید زیرکونیوم دارید، شرکت تهران متال مارکت یک شرکت با تجربه در زمینه عرضه این فلز است، شرکت تهران متال مارکت می تواند فلز زیرکونیوم مد نظر شما را با اهترین قیمت و عالی ترین کیفیت تامین و در اختیارتان قرار دهد. جهت استعلام قیمت زیرکونیوم تنها کافی است با ما تماس بر قرارکنید.

 

درباره ما

تهران متال مارکت یک شرکت تخصصی در زمینه تهیه، توزیع، خرید، فروش انواع فلزات صنعتی و غیر آهنی و برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده و مصرفی در صنایع آبکاری است. شرکت تهران متال مارکت تولید کننده قلع ۶۳% با برگ آنالیز و کیفیت قابل رقابت با قلع استانول آلمان با تضمین صد در صد است که هم اکنون طرف قرار داد بزرگترین شرکت های تولید کننده برد های الکتریکی است، همچنین شرکت تهران متال مارکت در زمینه فروش و پخش قلع خالص مالزی و اندونزی، سرب خالص کارخانه های معتبر، روی ۹۹/۹۵ تا ۹۹/۹۹ درصد، نیکل اینکونل کانادا و ژاپن و نروژ، منیزیم چینی و ایرانی، کادمیوم ایرانی و آلمانی، انواع مس، آلومینیوم با آلیاژهای مختلف و اکسید کادمیوم روسی و اروپایی فعال بوده و به شکل گسترده در زمینه تامین، صادرات و واردات این فلزت دارای فعالیت است.

شرکت تهران متال مارکت با وجود سال ها فعالیت در زمینه فلزات و تجارب حاصل از آن، به شکل توانمند قادر است نیاز های کلیه مشتریان داخلی و بین‌المللی را در بالا ترین استاندارد کاری برآورده نماید و به شکل حرفه ای در پروژه های بلند مدت و کوتاه مدت نیاز مشتریان خود را برطرف سازد.

  استعلام قیمت سرب