Project Description

فرو تیتانیوم

فروتیتانیوم یک فروآلیاژ متشکل از تیتانیوم و آهن است که گاهی اوقات کربن کمی دارد. اولین بار در سال ۱۷۹۸ توسط W. Gregor کشف شد و تا حدی توسط H. Moissan در سال ۱۸۹۵ خالص شد.

می توان آن را با ذوب قراضه تیتانیوم همراه با فولاد یا آهن در یک کوره القایی به دست آورد. این آلیاژ با نیتروژن، اکسیژن، کربن و گوگرد بسیار واکنش پذیر است و ترکیبات نامحلول را تشکیل می دهد. دارای چگالی کم، استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی عالی است. فرو تیتانیوم ما با مخلوط کردن سنگ تیتانیوم و ضایعات تیتانیوم با آهن و سپس ذوب آنها با هم در یک کوره القایی فرکانس بالا تولید می شود.

تیتانیوم در فولادسازی

تیتانیوم در فولادسازی برای اکسیداسیون، کنترل اندازه دانه، کنترل کربن و نیتروژن و تثبیت استفاده می شود. در طی فولادسازی، تیتانیوم به دلیل دمای ذوب پایین تر و چگالی بالاتر در مقایسه با ضایعات تیتانیوم به عنوان فروتیتانیوم معرفی می شود. تولیدکنندگان فولادهای کم آلیاژ بدون بینابینی، ضد زنگ و با استحکام بالا مصرف کنندگان عمده تیتانیوم در صنعت فولاد هستند.

فروتیتانیوم معمولاً از ذوب القایی قراضه تیتانیوم با آهن یا فولاد تولید می شود. با این حال، آن را نیز به طور مستقیم از کنسانتره معدنی تیتانیوم تولید می شود. گریدهای استاندارد فروتیتانیوم ۳۰% و ۷۰% Ti می باشد. فروسیلیس تیتانیوم همچنین به منظور امکان افزودن همزمان سیلیکون و تیتانیوم به فولاد ساخته می شود.

FeTi از احیاء آلومینوگرمیک یا ذوب شده در روش کوره القایی به دست می آید. با استفاده از ضایعات تیتانیوم و ضایعات آهن کم کربن تولید می شود.

کارخانه های تولید فولاد از آلیاژ FeTi به عنوان تثبیت کننده برای جلوگیری از تشکیل کاربید کروم در مرزهای دانه استفاده می کنند. این می تواند چکش خواری در فولادهای کربنی را بهبود بخشد و در نتیجه تطبیق پذیری آن را افزایش دهد. همچنین به ساخت فولاد کم کربن برای تولید ورق های فولادی خدمت می کند. ریخته گری ها از FeTi برای ذوب فلز مذاب با تیتانیوم استفاده می کنند تا استحکام و کیفیت عالی را بدون تداخل با نسبت های دیگر به آن منتقل کنند.

خواص و کاربردهای اصلی فرو تیتانیوم

  • برخی از کاربردهای فرو تیتانیوم عمدتاً در تولید فولاد آلیاژی کم کربن، ورق فولادی، فولاد آلیاژی یافت می شود.
  • فرو تیتانیوم توسط سازندگان فولاد ضد زنگ به عنوان تثبیت کننده برای جلوگیری از تشکیل کاربید کروم در مرز دانه ها و در تولید فولادهای کم کربن برای تولید ورق استفاده می شود.
  • نام تیتانیوم از کلمه لاتین “titan” گرفته شده است که اولین پسران زمین است. ما فرو تیتانیوم را در شفیلد، انگلستان تولید می کنیم و مواد را به کارخانه های فولادی و ریخته گری در سراسر جهان به صورت لحظه ای، فرمول و بر اساس انبار صادر می کنیم.
  • فرو تیتانیوم از ذوب ضایعات تیتانیوم (اسفنج، تراشه و مواد جامد) با آهن در یک کوره القایی تولید می شود. ضایعات تیتانیوم عمدتاً در ماشین‌آلات، فورج‌فروشی‌ها و کارخانه‌ها تولید می‌شود. تمام مواد خام قبل از ارسال به کارخانه تولید، توسط یک سنجشگر مستقل مورد آزمایش تحلیلی قرار می گیرند. فرو تیتانیوم مورد آزمایش قرار می گیرد و پس از خرد کردن برای اطمینان از صحت آنالیز تأیید می شود.

تیتانیوم در دماهای بالا از نظر شیمیایی فعال است و تمایل خاصی به گوگرد، کربن و گازهایی مانند اکسیژن و نیتروژن دارد. فرو تیتانیوم در نتیجه در پالایش فولاد برای اکسید زدایی و در برخی موارد برای نیترات زدایی یا گوگرد زدایی استفاده می شود. در مواد آهنی، تیتانیوم به دلیل تأثیر آن در تولید کاربیدها و اندازه دانه های ریزتر، کمک به بهبود کیفیت فولاد و فولاد ضد زنگ و توسعه مواد جدید استفاده می شود.

‫5/5 ‫(1 نظر)