Project Description

ورق سرب رادیولوژی

نام محصول سرب
علامت اختصاری pb

توضیحات

ورق سرب رادیولوژی

ورق های سرب مخصوص عایق کاری دیوار رادیولوژی شیشه سربی

سرب فلزی نرم با رنگ خاکستری مایل به آبی که محل تازه شکسته آن سفید نقره ای و شفاف می باشد . سرب مقاومت در برابر خوردگی دارد و در برابر اسیدها هم مقاومت دارد . ترکیبات سرب خیلی سمی است و برای همین باید در هنگام کار با آن بر طبق  دستورالعمل های بهداشتی که توصیه شده  عمل کرد، و با دقت در این موارد رفتار کرد. سرب را براحتی می توان چکش کاری کرد زیرا از سختی پایینی برخوردار است و به سادگی خم یا شکسته می شود. تاریخچه شناخت سرب به حدود ۷۰۰۰ سال قبل می رسد، و از آن زمان تاکنون در موارد گوناگون  و مختلفی به عنوان یک فلز مهم بکار می رفته است..

یکی از مهمترین خاصیت سرب جلوگیری از عبور تشعشعات رادیواکتیو است، برای همین از سرب جهت ایجاد سپرحفاظتی در برابر منابع پرتوساز از جمله تولید محافظ های سرب هسته ای، سرب کوبی اتاق سی تی اسکن ، سرب کوبی اتاق رادیولوژی ، سرب کوبی اتاق عمل ، سرب کوبی مراکز هسته ای ، سرب کوبی اتاق های تصویر برداری دندانپزشکی، سرب کوبی ماموگرافی و غیره…. بکار برد. ورق های سربی با روش نوردکاری سرد تولید میکنند.

ورقهای سربی از سرب مخصوص رادیولوژی با خلوص بالای ۹۹ درصد تولید می کنند.

سرب مورد استفاده در سرب کوبی مراکز تصویر برداری با اشعه ایکس با توجه به محاسبات در ضخامت های ۱، ۱٫۵ ، ۲ ، ۲٫۲  میلیمتر تولید می شود و ضخامت های بالاتر ورقهای سربی در بخش های پزشکی هسته ای ۳ میلیمتر و بالاتر استفاده می شود که بر اساس میزان پرتو دهی دستگاه ورق سرب بکار می رود ایزلاسیون و سرب کوبی محل انجام میشود

در رول های حدود ۳۰ کیلویی

و ابعاد تقریبی ۵۰*۲۷۰ سانتی متری موجود است

ورق های سربی از ضخامت ۰٫۸ میل به بالا, با توجه به نیاز و سفارش درخواستی تهیه می شود

‫4.5/5 ‫(2 نظر)